کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ شهریور ۱۵, شنبه

خورش قیمه لوبیا چشم بلبلی



ایده این خورش رو از همون مجله ای که بدون اجازه مافین آلبالوی من رو از اینستاگرام برداشت 

و توی مجله اش همراه با عکسم چاپ کرد گرفتم ...برای تلافی اسم مجله رو نمی گم چی بود

تا حالشون جا بیاد خخخخخ یه همچین آدم بدجنسی هستم من !!نمی دونم که این خورش مال کدوم شهر ایران

هست ولی برای من تازگی داشت بخصوص با زرشک داخلش بسیار حال کردم :)

مواد لازم برای 3 نفر :


لوبیا چشم بلبلی : نصف پیمانه

گوشت قیمه ای: 250 گرم

پیاز متوسط : 2 عدد

زرشک: 2 قاشق سوپ خوری (من عاشق زرشکم سرپر ریختم)

رب گوجه فرنگی : 2 ق س

نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم


متاسفانه عکس مراحل کار فقط یکی گرفتم چون خورش بسیار ساده هستش و تقریبا مثل قیمه

آماده میشه و به جای لپه لوبیا چشم بلبلی داره + زرشک (yummy)




طرز تهیه:

لوبیا چشم بلبلی رو از قبل توی اب جداقل به مدت 2 ساعت خیس بدید و چند بار ابش رو عوض کنین

اگه دیرپز هستن جداگونه نیم پز کنین وزیر اب سرد بشورین و کنار بزارین

پیازها رو خرد کنین و با کمی روغن تفت بدید و بعد گوشت قیمه ای رو بهش اضافه کنین 

تا با هم تفت بخورن در این مرحله ادویه های مورد نظر رو هم اضافه کنین

قبلا هم گفتم که من پودر تخم گشنیز/ پاپریکا/ فلفل قرمز و اویشن رو تقریبا توی همه غذاهام می ریزم

 لوبیا رو هم اضافه کنین تا چند دقیقه با هم تفت داده بشن



بعد بهش مقداری اب اضافه کنین و بزارین تا گوشت و لوبیا بپزن/ نمک و رب گوجه رو هم 

اضافه کنین و بزارین خورش جا بیفته و رنگ بگیره 5 دقیقه اخر کار

زرشک های خوشگل رو که قبلا شستین و ابش رفته رو اضافه کنین یه جوش که با هم بزنن کافیه

در کنارش می تونین سیب زمینی هم سرخ کنین و همراه غذا سرو کنین ..اون رگ گیلکی من 

اگه بادمجون توی خونه داشت کنارش بادمجون هم سرخ می کرد و خوشمزه ترش می کرد

حیف که توی خونه موجود نبود :))

 خورش خوشمزه تون رو با برنج زعفرونی سرو کنین/ نوش جون


۸ نظر:

  1. من قبلا یه خورشت مثل اینو درست کردم که از رزیتا جون یاد گرفتم و اسمش خورش ترشی قورمه ی اردبیل بود و فرقش این بود که پیاز بیشتری داشت و آبغوره داشت که البته ن نداشتم بریزم و زرشک نداشت . ولی واقعا خوشمزه بود و ما خیلی دوست داشتیم .با زرشک هم خیلی جالبه .دست دارم امتحان کنم .دستتون درد نکنه و نوش جان .ممنون شادی جان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چه جالب باید خوشمزه باشه نوش جونتون / برام وجود زرشکش جالب بود توی خورش هیچوقت زرشک نریخته بودم/ نوش جونتون اگه درستش کردین

      حذف
  2. باید خوشمزه باشه ، طعمش باید برام آشنا باشه ، همونطور که ارغوان جان گفت تو ترشی قورمه از لوبیا چشم بلبلی استفاده کردم ، تو قیمه گوشت چرخی هم زرشک میریزم ، این میشه ترکیب هر دو ، در اولین فرصت میدرستم عزیزم ، دستت درد نکنه بابت دستور :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون عزیزم خیلی باید جالب باشه من تا حالا توی خورش زرشک نریخته بودم و خیلی خوشم اومد باید مثل شما توی قیمه هم بیزم قابلی هم نداشت گلم

      حذف
  3. من و پسرم هم عاشق زرشکیم شادی عزیزم دستت درد نکنه به نظرم باید خوشمزه باشه ...:*

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم پگاه جون نوش جونتون من خیلی پسندیدم ترکیبش رو امیدوارم اگه درست کردین خوشتون بیاد

      حذف
  4. من درست کردم.همه دوست داشتن.ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم عزیزم خوشحالم خوشتون اومده خوشحال میشم عکسش رو برای من هم بفرستید تا در البوم کار دوستان هنرمندم قرار بدم

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...