کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ شهریور ۱۵, شنبه

کیک هویج و گردو



درست کردن این کیک جریان داشت / کلی هویج روی دستم مونده بود که باهاش 

کیک هویج و جو دوسر با کشمش و چیپس شکلاتی  درست کردم...(بعدا دستورش رو می نویسم )بعد دیدم بازم هویج دارم

این بود که گشتم توی مجلاتم و توی مجله این کیک هویج و گردو رو یافتم که درست کردنش بی دردسر هم نیود


چرا دردسر؟ عرض میکنم خدمتتون قالبم سلیکونی بود و من توی مایکروفر روی پخت کانوکشن تمام کیک ها رو درست میکنم

و از اونجایی که قالب روی سه پایه فلزی قرار میگیره مجبورم برای قاب سلیکونی یه بشقاب زیر

قالب قرار بدم تا قالب سلیکونی تعادلش رو از دست نده و خوب بمونه / بعد از پخت داغ بودن بشقاب

زیر قالب همانا و افتادن از دستم همانا / سوزندن دستم جهنم کیک خوشگلم یه تیکه اش شکست و موقع برش خوردن

شد این بش شکسته ای که توی عکس اول مشاهده می فرمایید / خلاصه اینکه از رو نرفتیم 

چیلیک چیلیک عکس انداختیم و با پر رویی تمام گذاشتیمش توی وبلاگ :)))



مواد لازم:


آرد : یک پیمانه معادل 125 گرم 

تخم مرغ : 2 عدد

روغن مایع  1/4 پیمانه + 2 قاشق سوپ خوری (پیمانه استاندارد شیرینی پزی)

شکر : 100 گرم

بیکینگ پودر  2  قاشق چایخوری استادارد اشپزی

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

هویج خام رنده شده 1 و نیم پیمانه

مغزگردو  نصف پیمانه

پودر قند در صورت تمایل برای روی کیک به میزان لازم




طرز تهیه:


فر رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنین

تخم مرغ / شکر / وانیل رو با هم زن خوب میزنیم تا کرم رنگ بشه 

روغن مایع رو هم اضافه میکنیم و با همزن خوب میزنیم

هویج رنده شده رو اضافه میکنیم و با لیسک به خورد مواد میدیم..من رنده ریز کردم 

هویج ها رو میتونین رنده درشت بزنین تا بافت هویج مشخص بشه توی کیک





ارد و بکینگ پودر رو با هم الک کنین و در 2 مرجله به خورد خمیر بدین زیاد هم نزنین در حدی که

ارد به خورد خمیر بره کافیه زیاد هم بزنین از کیفیت کیک کم میشه 

بعد هم گردوها رو در حد مخلوط شدن به خورد خمیر بدین

مواد رو توی قالب بریزین اگه مثل من از قالب سلیکونی استفاده کردین نیازی به چرب و ارد پاشی کردن نداره

ولی اگه توی قالبهای دیگه درست کردین حتما چربش کنین / توصیه میکنم از قالب سلیکونی 

استفاده نکنین برای کیک زیاد خوب نیست 



قالب رو در فراز پیش گرم شده به مدت تقریبی 35 تا 40 دقیقه قرار بدین

تا زمانی که خلال از توش تمیز در بیاد بعد کمی که خنک شد از قالب خارج کنین

روی توری خنک کنین و برش بزنین و نوش جون BON  APPETIT




این هم یه برش خوشمزه برای شما که بافت خوشگل و پوکش رو ببینین

میتونین توی این کیک از کشمش هم استفاده کنین و گردو و کشمش رو روی هم نصف 

پیمونه بریزین که در اون صورت مقدار شکر رو کمترش کنین چون کشمش

به کیکتون کمی شیرینی میده ..من مقداری پودر قند بعد از پخت و خنک شدن 

روی کیک پاشیدم تا زیباتر بشه / نوش جون



۱۴ نظر:

  1. خیلی خوشمزه به نطر میاد و خوشرنگه .دست گلت درد نکنه و نوش جونتون . فدای سرت که کیک افتاد ،خدا رحم کرد که دستت خیلی نسوخته و تکه های بشقاب و تو دست و پاتون نرفته .کیک خیلی هم عالی و خوشگله ،حالا یه تکه اش کنده شده باشه مهم نیست .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما که همیشه لطف داری جیگر ممنونم جاتون خالی عزیزم

      حذف
  2. سلام معمولا توى كيك هويج دارچين هست ولى مال شما نداشت درسته؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه عزیزم توش دارچین نداره گردو هست توش دستور کیک هویج و جوی دوسر هم نوشته شده توی وبلاگ هست

      حذف
  3. من مشتاقانه منتظر دستور كيك هويج با جودوسر هستم
    پيشاپيش ممنون.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دستورش یه جورایی مال خودم بود و چون کمی ایراد داشت توی فیسبوک ارایه نکردم هنوز باید چند بار درستش کنم تا بهترین کیفیت حاصل بشه و بعد ارایه کنم البته دستورش توی وبلاگ موچوده ولی توی فیسبوک ارایه نشده هنوز

      حذف
  4. مطمئن هستین که هویج ها پخته میشه؟ یا زیر دندون میاد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه اصلا زیر دندون نمیاد عزیزم دستوری که خوب نباشه من توی وبلاگ ارایه نمیدم یقینا

      حذف
  5. بازم سلام. آدم وبلاگتونو می بینه هوس کیک پزی می کنه !
    من این کیک رو درست کردم. طعمشو خیلی دوست داشتم ولی کیکم پوک نبود. وسطش خمیر بود. امروز اون یکی که جو هم داره پختم. حرارت فر را کمتر کردم ولی بازم پوک نشد... از قبلی حتا خمیرتر شد :( نمیدونم مشکلم چیه میشه کمکم کنید ؟ راستی میشه بگید توی مایکرو بخوایم بذاریم تنظیماتش چه جوریه ؟ بازم ممنون که وقت میذارید خانومی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تعجب می کنم عزیزم این کیک رو چند نفر دیگه هم پختن که عکسش رو روز شنبه تو البوم همراها پیج میزارم ولی هیچکدوم نگفتن که خمیری شده
      اگه فرتون استانداندارد هستش حرارت فر کم باشه کیک خمیری میشه نباید درجه اش رو کم کنین
      همیشه یه خلال توش فرو کنین اگه تمیز در اومد کیک پخته شده ممکنه زمان بیشتری لازم داشته برای پخت / و اینکه حتما اندازه گیری ها باید دقیق باشه /اون پیش گرمایش فر هم حتما باید وجود داشته باشه 10 دقیقه قبل از اینکه قالب توی فر بره باید گرمش کنین /یه نکته دیگه اینکه بعد از پخت کیک نباید زیاد توی قالب بمونه تا سرد سرد بشه زیادی بمونه عرق میکنه و بافتش خمیر میشه حتما هم باید روی توری بزارین خنک شه تا از زیرش هم هوا جریان داشته باشه همینجوری گرم برش گردونین توی دیس زیرش خمیر میشه

      حذف
    2. در مورد کار با مایکروفر هم اگه فرتون دگمه کانوکشن داره از اون استفاده بشه فرتون مثل فر برقی عمل می کنه

      حذف
  6. واقعا عاليه که مقدار هاتون کمه، اينطورئ هم مئ شه کيك درست کرد و لذتشو برد و هم رعايت کالرئ دريافتئ روزانه رو کرد...مرسئ و دستتون درد نکنه

    پاسخحذف
  7. کیک من زیاد تو فالب موند...روی توری هم نذاشتم...ای واااااااااااای ! ممنون از راهنماییتون...دوباره خواهم پخت !

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...