کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ شهریور ۱, شنبه

مینی کلوچه شکلاتی گردویی




کلوچه های خوشمزه گردویی شکلاتی طعم خیلی مطبوعی داشت بخصوص برای مسافرت های جاده ای

به نظرم خیلی مناسب هستن..توی ظرف در دار می تونین بزارین و توشه سفر کنین

اندازه اش رو میتوینن بزرگتر یا همین اندازه ای انتخاب کنین 



طبق معمول من این مواد رو نصف کردم و 16 تا مینی کلوچه داشتم البته با این سایزکه خودم در نظر گرفتم

تعدادش بستگی به سایزی داره که برای گلوله ها استفاده می کنین

تخم مرغ 1 عدد بود که من از یه تخم مرغ کوچیک استفاده کردم


مواد لازم:


آرد  200 گرم

کره  100 گرم

شکر 50 گرم

شکر قهوه ای 30 گرم

تخم مرغ : 1 عدد

وانیل : 1/8 قاشق چایخوری

نمک : 1 پنسه

بکینگ پودر : 1/2 قاشق چایخوری

شکلات چیپسی : 80 گرم

گردوی خرد شده :  50 گرم

دارچین : 1/2 قاشق چایخوری


طرز تهیه :


فر رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنین

کف سینی فر رو کاغذ روغنی بندازین و کنار بزارین

کره نرم شده /تخم مرغ / شکر معمولی / شکر قهوه ای وانیل و دارچین رو با همزن خوب بزنین 




ارد / بکینگ پودر و نمک رو با هم الک کنین و کم کم به مواد اضافه کنین و در آخر هم شکلات چیپسی 

و گردوی خرد شده رو اضافه کنین و هم بزنین..خمیر اماده شده رو حتــــــما باید یه نیم ساعت توی یخچال 

استراحت بدین تا کمی خودشو بگیره و بتونین ازش گلوله هایی به اندازه دلخواه در بیارین...بعد از گذشت

این زمان که تو یخچال موند اگه دیدن خمیر چسبناکه کمی ارد بزنین چون جنس اردها متفاوته 

و همین طور اندازه تخم مرغ ها ممکنه بیشتر نیاز باشه ولی معمولا همین میزان کفایت میکنه 

من به اندازه یه گردو از مواد گلوله درست کردم و چیدیم توی سینی ..(فاصله بدین حتما)




کلوچه ها رو بزارین توی فر که از قبل گرم کردین تا به مدت 20 دقیقه بمونن بعد از این مدت

از فر خارج کنین و روی توری خنک کنین و نوش جون کنین


۲ نظر:

  1. وای شادی جونم ،خیلی عالی و هوس انگیز شده .دست گلت درد نکنه .کاش می شد یکیش رو بردارم .خیلی خوشمزه به نظر میاد . این ظرفت و عکساش رو هم خیلی دوست دارم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم عزیزم مثل همیشه لطف داری به من ظرف هم قابلی نداره

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...